Przejdź do treści

Pielgrzymka 30.06.-5.07.2019

W niedzielę 30 czerwca AD 2019 wyruszyliśmy na pielgrzymkę parafialną do Strachociny – miejsca narodzin i objawień patrona naszej parafii św. Andrzeja Boboli, nawiedzając po drodze liczne sanktuaria w południowo-wschodniej Polsce.

Po południu dotarliśmy do Częstochowy, gdzie gościliśmy w Domu Sióstr Antoninek niedaleko Jasnej Góry. Wieczorem uczestniczyliśmy w Apelu Jasnogórskim.
W poniedziałek o 5.30 odśpiewaliśmy „Godzinki” i wzięliśmy udział we mszy św. w kaplicy Matki Bożej Częstochowskiej. Po śniadaniu pojechaliśmy do Szczepanowa, gdzie urodził się św. Stanisław – biskup, męczennik i patron Polski. W Szczepanowie nawiedziliśmy sanktuarium św. Stanisława, jego miejsce narodzin z cudownym źródełkiem i zobaczyliśmy kościół, który został wybudowany na miejscu domu rodzinnego św. Stanisława. Po południu przyjechaliśmy do Zabawy, gdzie znajduje się sanktuarium błogosławionej Karoliny Kózkówny. Pan przewodnik wzruszająco opowiedział nam o Karolince, jej życiu i męczeństwie. Niedaleko Zabawy w miejscowości Wał-Ruda odwiedziliśmy jej dom rodzinny i przeszliśmy śladami jej męczeńskiej śmierci, odprawiając Drogę Krzyżową (w ogromnym upale i w chmarach komarów). W dalszej drodze zatrzymaliśmy się na lody. Wieczorem dotarliśmy do Dębowca, do Sanktuarium Matki Bożej Saletyńskiej, gdzie nocowaliśmy przez trzy kolejne dni.
We wtorek po śniadaniu wysłuchaliśmy prelekcji i obejrzeliśmy film o miejscowym sanktuarium i orędziu Matki Bożej z La Salette. Po mszy św. i różańcu do Siedmiu Boleści Matki Bożej mieliśmy chwilę wolnego czasu, a po południu pojechaliśmy do Bóbrki zwiedzić bardzo ciekawe Muzeum Przemysłu Naftowego i Gazowniczego im. Ignacego Łukasiewicza. Z Bóbrki pojechaliśmy do Dukli, do sanktuarium św. Jana z Dukli, kanonizowanego w 1997 roku przez św. Jana Pawła II. Przy kościele znajduje się klasztor oo. bernardynów. O św. Janie bardzo ciekawie i emocjonująco opowiedział nam jeden z ojców. Po powrocie i obiadokolacji mogliśmy obejrzeć film „Zerwany kłos”o błogosławionej Karolinie, a o 21.00 uczestniczyliśmy w apelu i procesji ze świecami.
W środę udaliśmy się do Strachociny. Po drodze odwiedziliśmy Miejsce Piastowe, gdzie znajduje się sanktuarium św. Michała Archanioła i błogosławionego Bronisława Markiewicza, klasztor Michalitów i Michalicki Zespół Szkół. Byliśmy w kościele i w muzeum. Po przybyciu do Strachociny spotkaliśmy się z ks. prałatem Józefem Niżnikiem – proboszczem w Stachocinie. Ks. Józef opowiedział nam o swoich spotkaniach ze św. Andrzejem Bobolą i o tym jak bardzo ważnym patronem jest św. Andrzej dla naszej ojczyzny oraz o rzeczach, które dzieją się za jego wstawiennictwem. Ks. Proboszcz Grzegorz odprawił mszę św. w tym wyjątkowym dla nas miejscu i wspólnie modliliśmy się w modlitwie powszechnej. Posililiśmy się u sióstr franciszkanek i poszliśmy na Bobolówkę, miejsce położone niedaleko kościoła (prawdopodobne miejsce zamieszkania rodziny Bobolów), gdzie przeszliśmy Drogą Krzyżową. Na koniec naszego pobytu w Strachocinie zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia przy pomniku św. Andrzeja i przed kościołem. Wizyta w Strachocinie była niezwykłym przeżyciem. W drodze powrotnej do Dębowca odwiedziliśmy uzdrowisko Iwonicz-Zdrój.
Kolejny dzień naszego pielgrzymowania to Nowy Sącz, gdzie zobaczyliśmy Miasteczko Galicyjskie, sanktuarium św. Rity, kościół Jezuitów i sanktuarium Przemienienia Pańskiego z cudownym obrazem oblicza Pana Jezusa (kościół św. Małgorzaty). Następnie pojechaliśmy do Starego Sącza, gdzie podziwialiśmy architekturę miasteczka i klasztor sióstr klarysek, który ufundowała św. Kinga. Oglądaliśmy także ołtarz papieski, przy którym Ojciec Święty Jan Paweł II odprawił mszę św. i kanonizował Kingę w 1999 roku. Po posiłku w Starym Sączu pojechaliśmy do Łagiewnik, zatrzymując się po drodze w Limanowej i nawiedzając bazylikę Matki Bożej Bolesnej.
Piątek to ostatni dzień naszego pielgrzymowania. Rozpoczęliśmy go od mszy św. w kaplicy z cudownym obrazem Jezusa Miłosiernego i grobem św. Faustyny. Po Eucharystii siostra ze Zgromadzenia Sióstr Matki Bożej Miłosierdzia wzruszająco opowiedziała nam o sanktuarium w Łagiewnikach. Po obiedzie przejechaliśmy do pobliskiego Centrum Jana Pawła II „Nie lękajcie się!”. Centrum to zostało wybudowane jako wotum dziękczynne narodu za pontyfikat św. Jana Pawła II. Zostaliśmy oprowadzeni po świątyni i podziwialiśmy piękne mozaiki. O 15.30 wyruszyliśmy w drogę powrotną do Poznania, którą zakończyliśmy szczęśliwie dzięki naszemu panu kierowcy Grzegorzowi.

Więcej zdjęć z możliwością pobrania do końca lipca tutaj https://tinyurl.com/yxlsjjyy